Dag 6-8; the incredible weekend

Fredag!
Trött. Och tillfredställande öm i hela kroppen! Denna ömhet ska smånigom förvandlas till fasthet och styrka har jag tänkt mig.
Ägnade förmiddagen åt att rensa en överfull mailbox - främst gamla skickade mail. Ja, tack, nej tack, blir den tiden bra. Nonsens-mail, enda syftet att kommunicera nåt just då. Nu verkar syftet vara att fylla min del av cyberspace så jag får varningar. Har raderat mig ner från hösten 2009 till oktober 2011. Typ 300 mail mindre i min utbox. Suck.
 
Frukost: som alla andra vardagar.
Lunch: samma rester som igår; pasta med bönor och korv
Mellanmål:samma som alla andra vardagar.
After work: två alkoholfria drinkar! God karaktär, hem tidigt. En sen knäckemacka till middag.
 
Lördag
Vaknar först klockan sju. Slumrar till, vaknar igen 8. Kliver upp o äter en liten förfrukost - kaffe o macka.
Lägger mig och försöker somna om.
Halv tio kliver jag upp går och TRäNAR!! (det är för övrigt roligare ställa sig på vågen på morgonen på nästan fastande mage)
Kärleken kliver också upp, jag undrar om inte han ska sova några timmar till. Nej, ynk, kan inte sova när du inte ligger i sängen. Ja, inget som bekymrar mig. Han såg ut att ha det rätt gott när jag gick, uppkrupen i mysoverall i soffan med en bok.
 
Efter träningen lång frukost; kaffe och mackor framför teven med tidningen. 
Middag: fisk med vitlökstäcke och tomater i ugn, ris och sallad.
Kolllade på tredje delen av Sagan om ringen.
 
Söndag:
Frukost: som lördag, kaffe och mackor
Middag: verkar bli nudlar med grönsaker och kräftstjärtar. Fräscht och gott.
 
Söndag är som alltid lågaktivitetsdag. Kärleken spelar lite, läser, jag läser och kollar skidor med ett halvt öga. Ska väl bära iväg lite återvinning och handla om en stund. Men det är nog allt. Känns som jag haft en rätt sund helg ändå.

Kommentarer
Postat av: Jess

Åh vad skönt det är att läsa om någon som har lika aktiva helger som jag har. Typ. :D Jag tycks vara omgiven av människor som använder helgerna till 1000 och en aktiviteter och jag får lite prestationsångest? Puss på dig för att du är en så god förebild!

2013-01-15 @ 12:53:33
URL: http://jessikavingakristina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0