Dag fem andra veckan - självövervinnelsen

Veckan har rullat på. Kände mig pigg i måndags, gymmade och det gick bra.
 
Sen har det blivit lite sena kvällar; kärleken har jobbat länge, vi har ätit sent och kommit i säng sent. Sent med mina mått i alla fall. Fast jag hann städa ordentligt igårkväll, och det var ju bra iaf.
 
Men idag var jag trött. Ont i halva huvet, tog en tablett på lunchen. Tänkte göra ett ryck med en massa grejer, och kolla en sväng i tunneln. Blev kvar på kontoret med en massa information som skulle in i en lista. Gjorde en att-göra-lista tills imorgon istället. Nå, den där listan ska ju göras den med.
 
Sen åkte jag hem. Tänkte att nää, jag skippar träningen idag, går imorgon istället. Försökte ringa kärleken. Ingen mottagning. Alltså fortfarande i tunneln. Kommer troligen hem rätt sent. Suck.
 
Så, jag tog mig i kragen, och packade mig iväg till gymmet. Körde ingen kondition idag, men tre repetitioner istället för mina vanliga två.
 
Andens kamp mot köttet. Eller min kamp mot lättjan. Ett-noll till mig. Yeah.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0